Raj za potrošnike ali obvezno čtivo za trgovce



Ali ste vedeli, da imajo Skandinavci 5 državno-javnih krogov, ki pomagajo braniti potrošnika? Preberite, zakaj je nakupovanje na severu res užitek.

Norvežani, Švedi in Danci so skupaj oblikovali zakone, ki varujejo potrošnike. In verjemite nam, pri tem so se res potrudili. Oblikovali so pet nivojev reševanja problemov in le redko se zgodi, da bi prodajalec, ali trgovec bil tako trmast, da bi se šel vojno s kupcem. Zato ima nakupovanje na severu vsaj dve veliki prednosti: potrošnik je zavarovan tako, kot pri nas Kočevski medvedi, svoje pa prispeva tudi visok standard. Skandinavci so vajeni kupovati kvaliteto (za razliko od nas, ki moramo vse pogosteje gledati samo še na ceno).

Kako je potrošnik zaščiten na severu?
Prvo pravilo je, da lahko kupec kupljeno blago vrne v najmanj 7 dneh, večinoma pa so trgovci ta rok podaljšali na 30 dni. To velja (pazite to!) tudi za šunko, ki se vam je pod trgovskimi neonskimi lučmi zdela pprivlačna, doma pa ne. Da, barva živil je pomemben razlog, zakaj jih lahko vrnete.

Naslednja posebnost je servisna mreža. Če se vam pokvari televizor, imajo vsi trgovci izredno močne servisne mreže, ki še isti dan pridejo in vam zamenjajo izdelek. Pokvarjenega odpeljajo, med tem uporabljate nadomestnega in vam popravljenega pripeljejo nazaj. Potrošniku ni treba nič skrbeti o transportu in dokazovati napako. Minimalna garancija je 2 leti, najbolj zanimiva pa je garancija na nepremičnine, ki velja 5 let. Da, prav ste prebrali. Če na severu kupite hišo in po enem letu ugotovite, da se s sosedi ne razumete, lahko nepremičnino vrnete. S tem ukrepom Skandinavci ne poznajo termina skritih stroškov.

Preberite še več stvari, kako je v urejenih državah, pri nas pa ne.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Na PFOA je opozarjal že dr. Janez Drnovšek

5 največjih napak, ki jih delamo, ko kupujemo sadje in zelenjavo

Dvakrat prekuhana voda